FAQ organisaties

FAQ

In april 2024 zijn wij terug met het Health Festival! Op deze pagina vind je alle info over deze 2e editie van Health Festival. Mocht je toch nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met de organisatie; amsteram@healthfestival.nl

Onze belangrijkste boodschap is om het belang van gezondheid te benadrukken, ongeacht leeftijd of ervaringsniveau. Of een bezoeker nu net begint met het verkennen van een gezondere levensstijl of al een ervaren gezondheid- enthousiasteling is, op Health Festival is er voor iedereen wat wils. De deelnemende locaties, aanbieders van activiteiten en producten, vertegenwoordigen tijdens Health Festival een diverse groep.

N.B.: Niet alle deelnemers zijn wetenschappelijk of gecertificeerd, maar variëren van specialisten, geaccrediteerde professionals en gediplomeerde instructeurs tot zelfbenoemde experts en ervaringsdeskundigen. Health Festival streeft ernaar een breed scala aan perspectieven en benaderingen te bieden, zodat bezoekers de mogelijkheid hebben om verschillende invalshoeken te verkennen en te ervaren tijdens ons festival.

Health Festival wordt georganiseerd door de Stichting Vitality Foundation. Het primaire doel van de Stichting Vitality Foundation is het bevorderen van een gezond en gelukkig leven voor zo veel mogelijk mensen.

In 2024 verwachten we zo’n 6.000 bezoekers, verspreid over ca. 250 locaties en 600 activiteiten in Amsterdam.

Alle informatie die je nodig hebt kun je hier vinden. Aanmelden doe je hier.

Health Festival Amsterdam is een perfecte gelegenheid ter bevordering van bewustwording over gezondheid en welzijn. Afhankelijk van jouw business doelstelling helpt aanwezigheid op Health Festival bijvoorbeeld met:

• New business: deuren open voor nieuwe klanten
• Marketing & branding
• Netwerken tussen en met eigen leden
• Community building
• Teambuilding met werknemers
• Ondersteuning van een goed doel
• Imago
• Recruitment
• MVO

  • Organiseer een activiteit, meld je organisatie aan voor open dag of bied een korting.
  • Word een gastheer of samenwerkingspartner en stel een locatie ter beschikking.
  • Initieer een activiteit samen met een andere organisatie of locatie.
  • Deel de Health Festival boodschap op jouw locatie en/ of platform.

Initiatieven op Health Festival 2024 worden onder andere georganiseerd door:
– Scholen
– Bewoners/ lokale communities in Amsterdam
– Buurthuizen
– Stichtingen
– Instanties
– Verenigingen
– Sport- en yogascholen/locaties
– Bedrijven
– Individuele initiatieven (denk aan sprekers & workshops van specialisten en ervaringsdeskundigen)

Op de website zijn alle geplande activiteiten terug te vinden voor Helath Festival 2024.

Een kleine greep uit de programmering:
– Handpan soundhealing door Handpanstudio
– Mentality Boxing Levi Rigters
– Sporten tijdens de ramadan door Amin bij Royal Gym
– 1 op 1 coaching door Tonnie Barberio
– 60+ les bij Vondelgym
– ROC studenten verzorgen Health Checks
– Gezonde Kookclub voor jongeren
– VR gamen Zero Latency VR
– Ademsessies
– Salsa & batchata door Romy Esmée Thumann
– Suppen bij Fuse SUP
– Kimchi & fermentatie workshop
– 15 min massages
– Zuurstoftherapie
– Tea tastings

Op de locatie van Fosbury & Sons Member Club aan de Prinsengracht vindt op zaterdag 6 en zondag 7 april onze Health Festival markt plaats. Hier presenteert een aantal Health Festival sponsorpartners zichzelf met samples en productpresentaties. Ook hier krijgen bezoekers de unieke gelegenheid kennis te maken met innovatieve producten, diensten en initiatieven die bijdragen aan een gezonde en evenwichtige levensstijl.

Er zijn net als vorig jaar ook weer podcast opnames, talks en lezingen zoals:
– Vechtersbazen met o.a Levi Rigters, Rachel John & Mike Passenier.
– Giel Beelen met KUKURU bij @Fosbury & Sons.
– Talks door o.a. Mark Schadenberg over slaap
– Yvonne van Haastregt over relatie tot voeding
– UNLP over positieve psychologie
 Ashkaine over feeling sexy en feeling healthy
– IkiGuides door Lars van den Nieuwenhoff
– Work like an athlete door Joep Rovers
– Lezing door Irene Schouten in samenwerking met Vitals Voedingssupplementen
– Mentale gezondheid door Friscare bij Friscasa

Als je graag een activiteit wilt aanbieden tijdens het Health Festival, heb je een locatie nodig. Indien wij een locatie beschikbaar hebben, stellen wij deze graag tot de beschikking. Wij hebben al meermaals positieve reacties ontvangen van organisaties die opzoek zijn gegaan naar een locatie. Het is tevens mogelijk om een plekje te reserveren op onze Health Festival markt, waar wel kosten aan verbonden zijn. Voor meer informatie hierover kun je een e-mail sturen naar amsterdam@healthfestival.nl.

Het ticketsysteem, dat wordt gefaciliteerd door Tixgo, geeft deelnemende organisaties een overzicht van deelnemers die tickets hebben gereserveerd voor haar activiteit en eventuele afzeggingen. Via het systeem kunnen registraties worden beheerd voor een goede stroomlijning. Tixgo biedt tevens ondersteuning en assistentie voor eventuele technische of operationele vragen met betrekking tot het ticketsysteem. Wij raden aan om een week voorafgaand aan het evenement bijvoorbeeld met een mail contact op te nemen met haar deelnemende bezoekers.

Vorig jaar vond Health Festival plaats van vrijdag tot en met zondag. Op veler verzoek hebben wij besloten dit jaar Health Festival uit te breiden. We starten nu al op woensdag 3 april en gaan door tot en met zondag 7 april. We moedigen deelnemers aan om dagen en tijdstippen te kiezen die het beste bij hun planning passen. Met deze uitbreiding hopen we een breder publiek de mogelijkheid te bieden om deel te nemen aan (meerdere activiteiten tijdens) het festival.

Bij gratis evenementen ligt het gemiddelde percentage no-shows tussen de 10% en 30%. Als je verwacht dat dit ook voor jouw locatie of activiteit geldt, overweeg dan om het aantal beschikbare tickets te verhogen. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar team@healthfestival.nl. Hoewel wij je hierbij kunnen adviseren, ben jij als locatie het best bekend met jouw bezoekerscapaciteit en activiteit. We raden je aan om ook rekening te houden met een scenario waarin álle tickethouders op jouw locatie verschijnen. Overvolle locaties kunnen een negatieve indruk achterlaten.

Met meer dan 250 locaties en bijna 600 organisaties en activiteiten, streven we ernaar om meer dan 6.000 bezoekers te verwelkomen tijdens Health Festival in Amsterdam, met daarnaast meer dan 18.000 bezoekers op onze website.
Het team van Health Festival heeft een aantal handige promotietools om bij te dragen aan het verspreiden van de boodschap rondom gezondheid en welzijn. Denk aan hashtags, handles en relevante content die kunnen aansluiten bij jouw locatie of activiteit tijdens Health Festival. Samen – met alle partners en deelnemende organisaties – bereiken we op deze manier zoveel mogelijk mensen!

Promotiematerialen die je kunt opvragen via team@healthfestival.nl zijn:
Video
Storyframes
Post frames
Ad en banner
Foto’s
Standaard story’s en posts

Voegen je ons Health Festival toe als tag + co-host op je socials?

Health Festival heeft een aantal ‘eigen’ evenementen:
Kick-Off event in de Vondelkerk op woensdagavond 3 april, vanaf 17:30 uur
Key locatie Fosbury & Sons met divere lezingen (programma op healthfestival.nl)
Er is een te gekke Health Festival markt op zaterdag 6 en zondag 7 april in het restaurant van Fosbury & Sons. 

Als partnerlocatie krijg je toegang tot ons Tixgo ticketsysteem, waar je de status van het aantal bezoekers voor jouw locatie kunt bekijken. Je kunt gegevens inzien, maar niets aanpassen in het systeem. Wil je iets aanpassen, mail dan naar team@healthfestival.nl.

Health Festival vindt plaats van woensdag 3 april tot en met zondag 7 april. Organisaties en locaties kunnen op al deze dagen en op door hen gewenste tijdstippen een activiteit organiseren.

Het is mogelijk om tot en met dinsdag 26 maart een locatie of activiteit aan te melden. Om zoveel mogelijk uit de promotie rondom Health Festival te halen, raden wij je uiteraard aan om zo vroeg mogelijk jouw aanmelding door te zetten.

Deelname aan Health Festival voor locaties en organisaties met een basispakket is kosteloos. Dat wil zeggen dat je niets betaalt aan onze organisatie. De kosten die jouw locatie of activiteit met zich meebrengen zijn uiteraard (wel) voor jouw eigen rekening. Het is mogelijk om je pakket te upgraden en gebruik te maken van de voordelen die dit biedt. Denk hierbij aan extra promotie door Health Festival via social media kanalen, nieuwsbrieven en media, een meer prominente plek op het locatie- en activiteitenoverzicht en op de homepage. Alle informatie daarover vind je hier.

Als overkoepelende organisatie wil Health Festival graag dat bezoekers een diverse en boeiende ervaring krijgen die hun bewustzijn over gezondheid en welzijn bevordert. Ons evenement biedt een scala aan activiteiten, variërend van sport en beweging tot educatieve workshops, inspirerende lezingen en interactieve demonstraties/ participaties. Er zijn locaties en organisaties die nieuwe fitness routines aanbieden bijvoorbeeld, gezonde voedingsadviezen, of een sportief samenzijn met gelijkgestemden. Health Festival heeft voor elk wat wils. We streven ernaar om een inclusieve en stimulerende omgeving te creëren waar mensen van alle leeftijden en achtergronden worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan hun welzijn en gezondheid.

Je hebt de vrijheid om jouw activiteit op jouw eigen manier te presenteren, zolang deze bijdragen aan body en mind. Het is aan jou om te bepalen hoe je jouw activiteit tijdens het evenement wilt opzetten. Als je een upgrade pakket afneemt, zorgen wij ervoor dat je betrokken bent bij de communicatie- en PR hiervan.

Het is ook mogelijk om een plekje te krijgen op onze Health Festival markt. Hier zitten kosten aan verbonden. Mail hierover naar amsterdam@healthfestival.nl.

We willen benadrukken dat de 250 locaties, net als de aanbieders van activiteiten en producten, tijdens Health Festival een diverse groep vertegenwoordigen. Niet alle deelnemers zijn wetenschappelijk of gecertificeerd, maar variëren van specialisten, geaccrediteerde professionals en gediplomeerde instructeurs tot zelfbenoemde experts en ervaringsdeskundigen. Health Festival streeft ernaar een breed scala aan perspectieven en benaderingen te bieden, zodat bezoekers de mogelijkheid hebben om verschillende invalshoeken te verkennen en te ervaren tijdens ons festival.

Het is ook mogelijk om ‘laagdrempelig’ toch deel te nemen aan Health Festival. Je hoeft dan als deelnemende locatie niet echt iets speciaals te organiseren. Een open dag/ open huis bijvoorbeeld is voor deelnemen voldoende. Zo kun je jouw locatie/ organisatie toch op de kaart zetten. Let op: activiteiten zonder begin- en eindtijd die niet plaatsvinden tijdens 3 t/m 7 april en/of geen locatie hebben verschijnen niet in onze programmering.

Health Festival is primair gericht op consumenten. Je kunt als locatie of organisatie betrokken raken door bijvoorbeeld een sportieve activiteit of workshop te organiseren waarmee je niet alleen de gemeenschap ondersteunt, maar tevens de kans krijgt om deuren te openen en betrokkenheid te tonen.

N.B.: In het najaar van 2024 volgt ook een netwerkevent specifiek voor bedrijven die zich met gezondheid en welzijn bezighouden.

Wij streven ernaar zoveel mogelijk mensen kosteloos te inspireren en informeren over gezondheid. Een toegangskaartje is gratis, via het Tixgo platform betalen bezoekers €1,- administratiekosten.
Op je eigen locatie is het ook mogelijk om betaalde activiteiten bijvoorbeeld met een speciale korting aan te bieden. Deze zijn dan terug te vinden op jouw unieke pagina bij ‘activiteiten’ en/of ‘locatie’. Op onze hoofdpagina met programmering – de meest bezochte pagina van onze website – is het uitsluitend mogelijk om gratis activiteiten aan te bieden.

We hebben samenwerkingen met diverse partijen, waaronder meer dan 250+ locaties en organisaties verspreid over de stad, influencers, Health Festival ambassadeurs, onze sponsorpartners, podcast makers, (grote) sprekers, mediapartijen en nog veel meer. We promoten Health Festival op verschillende kanalen, zoals social media (Instagram, TikTok, LinkedIn), via een mailbestand met 7.000 lezers en met een out of home campagne. Health Festival streeft ernaar gezondheid en welzijn op effectieve en veelzijdige wijze te promoten.